Питання та відповіді

  • Чи справді можна змінити постачальника газу?

    Змінювати постачальника природного газу кожен побутовий клієнт може у простий спосіб з 1 липня 2020 року.

    Якщо клієнт вирішив змінити постачальника газу, про це потрібно повідомити тільки новій газопостачальній компанії. Саме новий постачальник буде вирішувати всі технічні питання щодо розірвання договірних відносин клієнта зі старим постачальником. Зараз законодавство дозволяє проводити зміну постачальника газу онлайн. Тому подати заявку на зміну постачальника газу можна просто через веб-сайт в будь-який зручний час.

  • Чи потрібно прокладати нову трубу у разі зміни постачальника газу?

    Прокладати нову трубу не потрібно. За розподіл (доставку) газу наявною трубою відповідають регіональні облгази. В кожній області облгаз слідкує за тим, скільки газу споживає кожен клієнт і передає ці дані саме його постачальнику. Тому, наприклад, якщо на поверсі є чотири квартири, власники кожної з них можуть мати різних постачальників, які постачатимуть газ через одну й ту ж трубу.
  • Як стати клієнтом ГК «Нафтогаз України»?

    Для кожного клієнта ми пропонуємо обрати зручний спосіб підключення:

    Залишити заявку online на нашому сайті gas.ua

    Підключитися online через web-портал Приват 24

    • Авторизируйтесь в Приват 24
    • Заповніть інформацію про об'єкт газопостачання

    Завітати в офіс нашого партнера

    Перевірити статус заявки на ваше підключення можна за посиланням

    Після підключення ви отримаєте повідомлення та детальну інструкцію про подальші дії

  • Як перевірити стан розгляду заяви приєднання за EIC-кодом?

    Потрібно знайти на сайті відповідну форму перевірки статусу заявки. Вона тут

    Далі потрібно обрати англійську мову введення даних. Система не сприймає дані, які вводяться українськими чи російськими літерами. Вводити дані потрібно в англійській розкладці, щоб система коректно направила запит до бази даних і правильно видала відповідь щодо стану розгляду заявки. Тож, якщо ви намагаєтеся ввести свій EIC-код, і виявляється, що це неможливо, просто змініть розкладку на клавіатурі і уважно вводьте символи.

  • Як сформується рахунок за газ, якщо зміна постачальника відбулась у середині місяця?

    У випадку зміни постачальника газу у середині місяця, обсяг спожитого газу буде розділено між 2 постачальниками. Ви отримаєте 2 рахунки за спожитий газ - від попереднього постачальника за ті дні місяця, коли він постачав Вам газ, та від ГК «Нафтогаз України» за решту днів, починаючи з дати переходу. Наприклад, якщо перехід до ГК «Нафтогаз України» відбувся 10 грудня, Ви сплачуєте за період з 1 по 9 грудня попередньому постачальнику газу, а за період з 10 по 31 грудня - ГК «Нафтогаз України». Обсяги спожитого газу будуть розподілені між постачальниками автоматично.

  • Чи може підключення до ГК «Нафтогаз України» тривати довше 3-х днів?

    Будемо відвертими – може. Чому? Зазвичай, якщо наш новий клієнт не передав усі документи на підключення одразу. Тому разом із заявою надсилайте:

    • копію паспорта (всі сторінка – це важливо),
    • копію індивідуального податкового номера (ІПН),
    • копію права власності або розпоряджання житлом (довіреність)
    • копію платіжки на розподіл (там ми побачимо EIC-код, та ПІБ людини, на яку оформлений особовий рахунок).
    • копію платіжки за газ (там ми можемо звірити дані по адресі та ПІБ людини, на яку оформлений особовий рахунок).

    Копії можна, до речі, зробити навіть просто сфотографувавши документи телефоном, але потрібно, щоб зображення вийшло чітким.

  • Чим відрізняється тариф «Місячний» та «Річний»?

    Є кілька важливих відмінностей:

    Ціна.

    Тариф «Місячний» - ціна на газ змінюється щомісяця (ціна публікується за 5 днів до початку місяця поставки). Це базовий тариф, який підключається усім клієнтам автоматично

    Тариф «Річний» - ціна фіксується на 12 місяців (але кожного місяця ціна для фіксації різна. Це означає, що оплату за газ впродовж року можна зафіксувати на рівні того місяця, в якому підключаєте тариф). Це тариф, який потрібно підключати через особистий кабінет my.gas.ua

    Умови оплати.

    Тариф «Місячний» - оплата по факту споживання (за лічильником чи за нормами. Дані про ваше споживання нам передають регіональні облгази): до 25-го числа наступного місяця

    У рамках тарифу «Місячний» передбачені знижки за своєчасну (до 15 числа місяця, наступного за місяцем постачання) оплату за газ у розмірі 1%. Знижка нараховується після оплати та буде відображена в особистому кабінеті на my.gas.ua; скористатися знижкою ви можете під час наступної оплати.

    Тариф «Річний» - оплата до 15 числа місяця споживання (при підключенні тарифу розрахунковий річний обсяг споживання газу ділиться на 12. Таким чином кожного місяця платіж за газ однаковий – 1/12).

  • Як працює тарифний план «Річний»?

    З тарифним планом «Річний» Ви легко фіксуєте ціну газу на рік та забезпечуєте рівномірні витрати протягом року. Таким чином, Ви не залежите від щомісячного коливання цін на газ.

    Наприклад, якщо Ви підключились до тарифного плану «Річний» 1 вересня 2020 року з ціною 4,73 грн. м3 та зафіксували, що плануєте використати 1200 м3 газу на рік, щомісяця Ви будете сплачувати за газ 473 грн. = 1200 м3 * 4,73 грн. м3 / 12 місяців.

    Умови підключення до тарифного плану «Річний»

    Підключення можливе за умови відсутності у Вас поточної заборгованості.

    Перехід на тарифний план «Річний» здійснюється через особистий кабінет на сайті gas.ua.

    Якщо Ви новий клієнт і при створенні заявки на підключення обрали тарифний план «Річний», то за Вашим особовим рахунком зафіксовано ціну «Річного» на дату надання заяви-приєднання.

    Вам достатньо активувати тарифний план «Річний» через особистий кабінет, коли Ви отримаєте привітальний лист з номером Вашого особового рахунку. Для цього: перейдіть в Особистий кабінет > Головна > Доступні тарифи > натисніть кнопку «Підключити» на тарифний план «Річний».

    Підключення до тарифного плану «Річний» (початок його дії) можливе з 1 числа наступного місяця від дати активації тарифу. Наприклад, якщо Ви підключились до ГК «Нафтогаз України» 15 жовтня і в цей же день активували тарифний план «Річний», то він почне діяти для Вас з 1 листопада. У період з 15 жовтня по 31 жовтня Ви будете споживати газ за умовами тарифного плану «Місячний».

    Визначення об’єму річного споживання газу при підключенні тарифного плану «Річний»

    Для Вашої зручності ми розраховуємо прогнозований об’єм річного споживання газу на основі середніх даних по пересічному споживачу.

    Наприклад:

    • Для приготування їжі - плановий об’єм річного споживання 99 м3 на рік;
    • Для приготування їжі та підігріву води - 217 м3 на рік;
    • Для комплексного споживання, включаючи опалення - 1109 м3 на рік;

    При активації тарифного плану «Річний» Ви можете легко змінити об’єм, який ми радимо, або в меншу сторону до 99 м3, або в більшу сторону до 4000 м3.

    Врахування показників лічильників при використанні тарифного плану «Річний»

    Протягом дії тарифного плану «Річний» Ви сплачуєте щомісячно фіксовану вартість (1/12 від  вартості планового річного об’єму газу), незалежно від показників лічильників. Після закінчення строку дії тарифного плану «Річний», тобто через 12 місяців використання тарифного плану, ми зробимо звірку об’ємів спожитого газу та здійснених платежів.

    Щомісячні платежі та умови оплати

    Ваш щомісячний платіж становить 1/12 від  вартості планового річного об’єму газу.

    Наприклад, якщо Ви підключились до тарифного плану «Річний» 1 вересня 2020 року з ціною 4,73 грн. м3 та зафіксували, що плануєте використати 1200 м3 газу на рік, щомісяця Ви будете сплачувати за газ 473 грн. = 1200 м3 * 4,73 грн. м3 / 12 місяців.

    Щомісячний платіж Ви маєте вносити не пізніше 15 числа місяця постачання газу. Рахунки Ви отримуєте через особистий кабінет або чат-бот.

    Фінальні розрахунки після закінчення строку тарифного плану «Річний»

    Після закінчення строку дії тарифного плану «Річний», тобто через 12 місяців використання тарифного плану, ми зробимо звірку об’ємів спожитого газу та здійснених платежів. Всі розрахунки за м3 газу здійснюються відповідно до зафіксованої ціни газу у тарифному плані «Річний». Якщо фактичний об’єм споживання газу буде менше, ніж запланований, ми повернемо різницю коштів на Ваш рахунок, якщо більше -  виставимо рахунок на доплату додаткового об’єму використаного газу.

    Наприклад:

    Ви підключили тарифний план «Річний» 1 жовтня 2020 року та заключили контракт на 1200 м3 по ціні 4,73 грн за м3. Загальна сума контракту складає 5676 грн. на рік, а щомісяця Ви сплачували за газ 473 грн. = 1200 м3 * 4,73 грн. м3 / 12 місяців.

    Варіант 1: Ви використали протягом 12 місяців газу більше, ніж заплатили.
    Фактичний об’єм спожитого газу дорівнює 1300 м3, рахунок на доплату складе
    236,50 грн. = (1250 м3 – 1200 м3) * 4,73 грн.

    Варіант 2: Ви використали протягом 12 місяців газу менше, ніж заплатили.
    Фактичний об’єм спожитого газу склав 1100 м3, на Ваш рахунок буде повернуто суму
    473 грн. = (1200 м3 – 1100 м3) * 4,73 грн.

    Термін дії тарифного плану «Річний» може бути припинений Вами достроково шляхом переходу на інший тарифний план. Допускається 1 перехід протягом терміну дії тарифного плану. В цьому випадку фінальний розрахунок буде здійснено за ту кількість місяців, протягом яких Ви використовували тарифний план «Річний».

  • Де знайти EIC-код?

    EIC-код - це «персональний газовий номер» об’єкта газопостачання (точки обліку об’єкта газопостачання).

    EIC-код містить 16 символів (літери та цифри). Наприклад, 56XM19A205987456

    Дані про ЕІС-код можна знайти: 

    • в особистому кабінеті оператора ГРМ (облгазу) - розділ про особисті дані;
    • в договорі з постачання газу, якщо він у вас зберігається в паперовому вигляді (невід’ємною частиною договору є заява-приєднання і от там має бути код);
    • в рахунку за розподіл газу (шукайте той, що був до червня 2020 року, бо після – не всі облгази почали вказувати ці дані. Регулятор ринку зобов’язав облгази повернути газовий код в платіжки, але чи виконають вони рішення швидко? Тож, підстрахуємося і піднімемо архівні дані
  • Хто нараховує «теплові» коефіцієнти?

    Облік газу – це відповідальність облгазів чи, як їх ще називають, операторів газорозподільних мереж (ГРМ). Це ті компанії, які приходять до вас періодично знімати показники лічильника, знімати лічильник на повірку, перевіряти стан газового обладнання. І саме в ці компанії ви телефонуєте, коли чуєте запах газу чи щось негаразд із газовими трубами.

    Інформацію про споживання газу облгазам доводять клієнти. Постачальники газу при формування рахунку використовують дані від облгазів. Так вимагає законодавство.

  • Коли встановлюється ціна на газ?

    З 1 серпня ціни на тарифні плани оновлюються за 5 днів до початку місяця дії ціни. Наприклад, про ціни на газ в жовтні клієнти дізнаються наприкінці вересня.
  • Як можна заплатити за газ?

    Платити за газ можна як онлайн, так і у банківських або поштових відділеннях.

    Платити онлайн можна через:

    • особистий кабінет my.gas.ua
    • чат-бот GASUA у Viber та Telegram
    • через платіжні системи Portmone, EasyPay, Приват24.
    Якщо зручніше платити за газ через відділення банків чи Укрпошти, то можна, наприклад, завантажити платіжку в особистому кабінеті, роздрукувати її чи просто показати касиру з екрану смартфона.
  • Як перевірити стан рахунку?

    Раніше, щоб отримати довідку про стан рахунку, потрібно було йти у центр обслуговування. Але зараз достатньо просто зайти в особистий кабінет my.gas.ua та в чат-бот GASUA у Viber або Telegram і сформувати довідку про стан рахунку. Зробити це можна в розділі «Послуги онлайн» (опція «Замовити»). Кілька кліків - і у вас є офіційна довідка від компанії.

  • Кому і як передавати показники лічильника?

    Облік газу – зобов’язання операторів ГРМ (облгазів). Вони мають надавати можливість передавати показники лічильника своїм клієнтам. Облгази можуть збирати показники лічильників через власні канали зв’язку або домовлятися з постачальними компаніями, щоб вони приймали ці показники для них. Наприклад, у ГК «Нафтогаз України» є така домовленість з облгазом в Кіровоградській області.

    Передавати показники лічильників потрібно з 1 по 5 число щомісяця, щоб були коректні нарахування у платіжках.

  • Як вирішувати газові питання вдома?

    У нас для цього є особистий кабінет my.gas.ua, чат-бот GASUA і контакт-центр, куди можна зателефонувати.

    Функції особистого кабінету my.gas.ua та чат-боту GASUA:

    • перевірити стан рахунку;
    • сформувати та завантажити рахунок;
    • сплатити за газ;
    • отримати довідку про відсутність заборгованості;
    • отримати інформацію щодо пільг та субсидій.

    В чат-боті GASUA в розділі «Допомога» можна також напряму зв’язатися з оператором контакт-центру.

    Також до нас можна зателефонувати за номерами:

    066-300-28-88 (Vodafone)

    098-300-28-88 (Kyivstar)

    093-300-28-88 (Lifecell)

  • Що робити, якщо є борг за газ?

    Не зволікати та оформляти договір реструктуризації боргу. Якщо клієнт опинився у скрутному становищі і не може одразу розрахуватися з нами за весь об’єм спожитого газу, ми підемо йому на зустріч та розробимо план погашення заборгованості у відповідності до фінансових можливостей клієнта.

    Провести реструктуризацію боргу у нас можна онлайн – через чат-бот GASUA у Viber та Telegram.

    Letter