Майже 300 тисяч отримувачів пільг та субсидій змінили постачальника на ГК «Нафтогаз України»
Вразливі категорії населення активно користуються перевагами вільного ринку газу та змінюють постачальників, обираючи надійні компанії із вигіднішими цінами та кращим сервісом. Із відкриття ринку і станом на березень 2021 року уже майже 300 тисяч клієнтів, які отримують пільги чи субсидії, подали заявку на підключення та заключили договір про газопостачання із ГК «Нафтогаз України». Відтак третина комерційних клієнтів Газопостачальної компанії – це отримувачі соціальної допомоги. Нині державний постачальник забезпечує газом вразливих клієнтів із 5450 населених пунктів на території 24 областей України (без урахування домогосподарств, які обслуговує постачальник «останньої надії»).
«Ми дуже довго працювали і продовжуємо працювати зі страхом вразливих клієнтів, які отримують соцдопомогу, змінювати постачальника газу, наголошуючи на тому, що ці клієнти можуть безперешкодно змінити газову, не втрачаючи пільги чи субсидії. Зміна постачальника газу жодним чином не впливає на соціальні виплати, які нараховувалися клієнту до цього. А процедура написання заявки та набір документів не відрізняються від загальних процедур зміни газопостачальної компанії. Усе, що ми просимо від клієнта, – під час подачі заявки вказати наявність пільг або субсидій. Надалі наша компанія та органи соцзахисту зроблять все самостійно. У лютому наша компанія успішно здійснила електронний обмін даними з УСЗН щодо клієнтів – отримувачів соцдопомоги. Понад 600 органів соцзахисту населення по всій Україні отримали від нас електронні звіти, які містять узгоджену інформацію. Ці дані на щомісячній основі надаються УСЗН і є запорукою вчасно отриманих пільг та субсидій, а також зручності зміни постачальника для пільгових категорій населення», ― зазначив Максим Рабінович, директор дивізіону «Роздрібний бізнес».
Нагадаємо, що з лютого 2021 року Міністерство соціальної політики України за сприяння Групи Нафтогаз спростили процедуру зміни газопостачальника для отримувачів пільг і субсидій. Клієнтам не потрібно особисто відвідувати чи повідомляти Управління соціального захисту населення (УСЗН) про зміну постачальника та щомісячну ціну газу, адже тепер між постачальниками та органами соцзахисту налагоджено обмін даними в електронному форматі. В умовах протиепідемічних заходів та з метою запобігання поширенню COVID-19 місцеві управління соціального захисту населення не повинні вимагати від отримувачів пільг та субсидій додаткового підтвердження чи довідок щодо зміни постачальника.
Відкритий ринок газу та цінова конкуренція між постачальниками ― це значні переваги для всіх його учасників. У побутових споживачів є можливість економити на газових платіжках, обравши постачальника із вигідними цінами. Ринкова ціна на газ для субсидіантів та пільговиків ― це також економія для державного бюджету України. У результаті переходу клієнтів до постачальника з вигіднішими цінами державні видатки на оплату субсидій зменшуються, тобто держава платить меншу ціну за газ компаніям, які надають комунальні послуги пільговим категоріям населення. Із 1 лютого 2021 року на період дії карантину, але не довше ніж до 31 березня 2021 року гранична ціна на газ регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2021 р. № 25 і становить 6,99 грн/куб.м, проте ГК «Нафтогаз України» як ціновий лідер встановила для споживачів кращу ціну на газ. У січні, лютому та березні, вона є нижчою за рекомендовану урядом ціну і складає 6,86 грн/куб.м із ПДВ, без вартості розподілу (доставки). Уже з квітня ціна на газ формуватиметься на ринкових засадах і цінові пропозиції постачальників, з огляду на піврічний досвід роботи вільного ринку газу, значно відрізнятимуться (у грудні, наприклад, ГК «Нафтогаз України» пропонувала своїм клієнтам до 40% вигідніші ціни). Тому ми закликаємо побутових клієнтів не зволікати з подачею заявки на зміну постачальника, а, орієнтуючись на піврічний досвід роботи відкритого ринку газу, цінові пропозиції та рівень сервісного обслуговування, обрати свого постачальника вже зараз.
Якщо у споживача виникли питання щодо нарахування пільг, для їх вирішення він може звернутися до свого управління соцзахисту. Перевірити наявність пільгової категорії можна в особистому кабінеті на сайті ГК «Нафтогаз України» gas.ua або у чат-боті GASUA у Viber та Telegram. Із додатковими питаннями клієнт також може звернутися до інформаційного центру ГК «Нафтогаз України»: +38 066 300 28 88, +38 098 300 28 88, +38 093 300 28 88.